🇾đŸ‡Ș BĂ€sta affĂ€rsmisstag och hur man undviker dem

Idag har vi de största misstagen för dem som vill öppna ett företag. Misstag som kan leda till att ditt företag fÄr ett mycket kort liv.

    • Att inte ha en uppfattning om fasta och rörliga kostnader, vilket genererar en otillrĂ€cklig definition av priser. MĂ„nga mĂ€nniskor övervĂ€ger bara kostnaderna för att köpa rĂ„varor, och glömmer andra kostnader som Ă€r nödvĂ€ndiga för företagets drift. Jag trĂ€ffade affĂ€rsmĂ€n som inte ens tog hĂ€nsyn till sina anstĂ€lldas löner. PrissĂ€ttning baserad enbart pĂ„ konkurrenternas priser har ocksĂ„ effekten att du snabbt kan döda din verksamhet.
    • Ge inget vĂ€rde. Alla som erbjuder nĂ„got som liknar det konkurrenterna erbjuder gör ett oklokt val. Om det redan finns nĂ„got identiskt pĂ„ marknaden sĂ„ behöver inte marknaden det du erbjuder.
    • Val av ett vanligt eller meningslöst namn. Att kalla ett företag 5x8sd90wog kommer inte att göra det attraktivt. KlĂ€dbutikerna med grundarens namn plus ordet "Mode" Ă€r det minsta "mode" jag nĂ„gonsin sett. I Brasilien sĂ€ljer varje butik med denna kombination billiga och smaklösa klĂ€der. Och det hĂ€r Ă€r bara nĂ„gra exempel. Valet av namn Ă€r en marknadsföringsfunktion.
    • TĂ€nker att marknadsföring Ă€r synonymt med reklam eller att reklam Ă€r synonymt med försĂ€ljning. Att sĂ€lja Ă€r inte en funktion av reklam. Och marknadsföring gĂ„r lĂ„ngt utöver reklam. Marknadsföring Ă€r hjĂ€rnan i ett företag, och ett företag utan marknadsföring Ă€r aldrig relevant.
    • FörstĂ„r inte förhĂ„llandet mellan mĂ„lgrupp och vĂ€rdeleverans. Inget gĂ€ller alla. Du mĂ„ste veta vilken mĂ„lgrupp ditt företag kan erbjuda nĂ„got differentierat, högt vĂ€rde och generera en tillfredsstĂ€llande vinstmarginal.
    • Att begrĂ€nsa dina möjligheter till var du bor, utan att övervĂ€ga att starta ditt företag i ett annat land, med alla fördelar som att tillĂ„ta dig sjĂ€lv att övervĂ€ga detta kan ge.

För att undvika att göra nÄgot av ovanstÄende misstag och mÄnga fler, eller för att rÀtta till misstag ditt företag redan gör, öka dina chanser att lyckas, anlita mina marknadsförings-, varumÀrkes- och innovationsrÄd pÄ sidan "Services available". TjÀnsten Àr tillgÀnglig över hela vÀrlden, pÄ portugisiska, italienska och engelska. För att planera en ny verksamhet, anlita "The Nomad Advisor for Entrepreneurs".

Om du driver ett företag, lÀs sidan "Media Kit" för att ta reda pÄ hur du marknadsför dina produkter och tjÀnster hos oss.

Denna text, liksom alla andra texter pÄ denna webbplats, Àr skyddade av upphovsrÀtt. Hel eller partiell reproduktion eller översÀttning Àr förbjuden.


Nycka, the Nomad


* Översatt frĂ„n engelska. Kan innehĂ„lla översĂ€ttningsfel. Originalen finns pĂ„ engelska, portugisiska och italienska pĂ„ denna webbplats.

Comments